Fonduri europene pentru agricultură

Măsura DR-18 Investiții în floricultură

Măsura DR-18 Investiții în floricultură oferă fermierilor posibilitatea de a-și dezvolta afacerile în domeniul floricol, prin accesarea fondurilor nerambursabile în valoare de până la 100.000 de euro cu scopul modernizării și extinderii activităților. Sunt eligibile investițiile în echipamente moderne, tehnologii avansate și practici sustenabile, contribuind astfel la creșterea competitivității pe piața națională și internațională.

Condiții de eligibilitate

Măsura DR-18 Investiții în floricultură poate fi accesat de următoarele categorii de solicitanți:

  • Fermieri, cu excepția persoanelor fizice
  • Cooperative agricole și societăți cooperative agricole
  • Grupuri și organizații de producători
  • Solicitantul va figura în sistemul APIA/ANSVSA (după caz), anterior depunerii cererii de finanțare, cu forma de desfășurare a activității economice cu care solicită sprijin
  • Investiția trebuie să se realizeze în cadrul unei ferme cu o dimensiune economică de minimum 4.000 euro SO
  • Solicitantul trebuie să demonstreze asigurarea cofinanțării investiției
Tipuri de cheltuieli eligibile

Vrei să accesezi măsura DR-18 Investiții în floricultură? Acestea sunt cheltuielile eligibile:

  • Exploatații specializate în cultura de flori, plante ornamentale, plante medicinale și plante aromatice, atât pentru culturile în câmp, cât și pentru culturile în spații protejate
  • Dotarea tehnică a fermelor cu utilaje agricole
  • Înființarea, extinderea și/sau modernizarea unităților de condiționare și/sau depozitare
  • Unități de procesare de la nivelul fermei
  • Comercializare/marketing la nivel de exploatație, inclusiv magazinele la poarta fermei sau rulotele alimentare
  • Echipamente pentru irigații în cadrul fermei, inclusiv facilități de stocare a apei la nivel de fermă
  • Echipamente pentru gestionarea/utilizarea eficientă a îngrășămintelor și/sau a produselor de protecția plantelor
  • Utilizarea energiei din surse regenerabile
  • Investiții în agricultura de precizie și/sau legate de utilizarea soluțiilor digitale
  • Investiții care contribuie la reducerea emisiilor de GES
  • Înființarea și/sau modernizarea căilor de acces în cadrul fermei, inclusiv utilități și racordări
  • Sisteme de management a calității și de siguranță alimentară
  • Tehnologii (know-how), patente și licențe
Etapele accesării programului de finanțare
  • Depunerea proiectului de investiții
  • Evaluarea cererii de finanțare
  • Notificarea privind selectarea la finanțare a proiectului de investiții
  • Prezentarea dovezii de cofinanțare (extras de cont sau scrisoare de garanție bancară, contract de credit)
  • Întocmirea graficului de eșalonare a investiției
  • Derularea procedurilor de achiziție
  • Semnarea contractelor cu furnizorii
  • Recepția echipamentelor agricole
  • Întocmirea și depunerea cererii de plată
  • Încasarea ajutorului financiar nerambursabil
Documente necesare accesării programului
  • Certificat de înregistrare (CUI)
  • Certificat de înregistrare fiscală pentru TVA (CIF)
  • Bilanț contabil însoțit de recipisa de depunere
  • Cerere de plată APIA și Declarație de suprafață
  • Oferte financiare și tehnice pentru achizițiile propuse
  • Polița de asigurare a culturilor/a clădirilor, dacă este cazul
  • Document/Adeverință emisă de Cooperativă/Societatea cooperativă/Grupul de producători/Organizația de producători, din care să reiasă că solicitantul are calitatea de membru al acesteia, însoțită de statutul Cooperativei
  • Fișa de înregistrare ca producător și/sau procesator în agricultură ecologică, dacă este cazul
  • Alte documente specifice măsurii de finanțare
Obligații asumate de către beneficiari
  • Menținerea investiției pentru o durată de cel puțin 5 ani
  • Menținerea activității finanțate prin proiect pentru o durată de cel puțin 5 ani
  • Înregistrarea în contabilitate a achizițiilor realizate
  • Solicitantul nu va reduce dimensiunea economică prevăzută la depunerea cererii de finanțare a exploatației agricole pe durata de execuție a contractului cu mai mult de 15%

Programul de finanțare este gestionat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prin intermediul Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale.

Alte finanțări pentru agricultură
Contactează-mă

Solicită mai multe detalii

    Telefon

    0758 902 844

    Adresa

    Piața Unirii, Bdul Corneliu Coposu 6-8, Unirii View, etaj 1, sector 3, București

    We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.
    Cookies settings
    Accept
    Privacy & Cookie policy
    Privacy & Cookies policy
    Cookie name Active

    Privacy Policy

    What information do we collect?

    We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

    What do we use your information for?

    Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

    How do we protect your information?

    We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

    Do we use cookies?

    Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

    Do we disclose any information to outside parties?

    We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

    Registration

    The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

    Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

    We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

    Updating your personal information

    We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

    Online Privacy Policy Only

    This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

    Your Consent

    By using our site, you consent to our privacy policy.

    Changes to our Privacy Policy

    If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
    Save settings
    Cookies settings